Як створити гарне аранжування?
Часті помилки під час створення музики, це знання і дотримання основ написання аранжування. Нижче розглянемо часті проблеми, яких допускають аранжувальники.
Чи не витриманість музичного жанру.
Часто автори додають у свою композицію інструменти та звуки, які не відповідають стилю музики. Наприклад: у POP музику додають бочку зі стилю EDM або бас із Future bass, це робить звучання не професійного рівня.
Чи не сучасна форма пісні.
Структура пісні та її тренди змінюються щороку. Важливо стежити за цими тенденціями, оскільки пісні зі вступом понад 15 секунд уже не сприймаються слухачем.
Інструменти підібрані за частотними характеристиками.
Багато аранжувальників припускаються цієї помилки вважаючи, що це вирішується на етапі відомості, але це не так. Розглянемо приклад на помилці перетину частот Хай-хета та шейкера.
Може здатися, що це не так важливо, але якщо припуститися таких помилок на всіх інструментах, наприклад: бочка звучить на чистоті басу або піаніно грає в одній октаві з гітарою, то у вас вийде «музична каша». Якщо правильно підібрати звучання інструментів за частотними характеристиками, то у Вас вийде чисте та збалансоване звучання аранжування, яке приємне на слух.
Чорновий баланс інструментів.
Часто аранжувальники відправляють матеріал на зведення звукорежисеру без чорнового мікшування. Ця помилка не є критичною, але має важливе значення, якщо ви зводите пісню не самі. Аранжувальники вважають, що це має робити звукорежисер на зведенні треку, але це не так.Мікс-інженер повинен розуміти художній задум автора і лише підкреслити його ідею на обробці пісні. Якщо ви цього не зробите, то звукорежисер може звести композицію на власний розсуд, вивести при цьому на передній план не ті інструменти.
7 ОСНОВНИХ ПРАВИЛ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ЗРОБИТИ ДОБРЕ АРАНЖУВАННЯ
Визначте стиль.
Перед тим як писати аранжування для музичного твору, спочатку визначте стиль, в якому ви будете працювати. Якщо цього не зробити відразу, то процес буде довгим і ви не прийдете до конкретного жанру, перебираючи лише мелодії та звуки різних інструментів. Якщо ви тільки починаєте шлях аранжувальника, то правильним рішенням перед створенням музики буде визначити та проаналізувати референсні треки (пісні в яких аранжування схоже на те, що ви хочете отримати у підсумку).
Найголовніше – вокал.
Вокал це теж інструмент, тому вибудовуйте інші партії так, щоб вони доповнювали ритм вокалу і звучали як акомпанемент, а не інструменти, що солюють. На жаль, це часта помилка аранжувальників-початківців, коли партії конфліктують між собою за передній план.
Визначте фундамент.
Правильно визначте фундамент аранжування. Наприклад: у рок музиці це будуть барабани, бас та ритм гітари. У сучасній танцювальній музиці, це секція, що хитає ритм, партія і звучання басу. Іншими словами, ваше завдання підкреслити ритміку та мелодію вокалу, оскільки саме фундамент аранжування робить пісню єдиним цілим із музикою.
Правильна основа пісні допоможе слухачеві звернути увагу на найголовніше в музиці.Як визначити фундамент пісні? Грубо кажучи, якщо прибрати головний інструмент, композиція втратить свій задум і ідею.
Тільки після визначення фундаменту треку, додавайте другорядні інструменти та ефекти. Ці звуки та партії мають лише доповнювати основну ідею пісні та знаходиться на другому плані.
Чи не ускладнюйте.
Як писав німецький композитор Йоганнес Брамс — «Зчиняти не так вже й важко; закреслювати зайві ноти – ось що найважче».
Все геніальне просто! Не забувайте про це під час створення аранжування. Музика та основні мелодії повинні легко запам’ятовуватися з перших нот та залишатися у пам’яті слухача.
Обробка.
Застосовуйте обробку інструментів під час роботи над композицією, оскільки деякі ефекти визначає саме аранжувальник на етапі створення, а не звукорежисер на